تبلیغات
مطالب اینترنتی - رسیدگی به شکایات کاربران اینترنت غیرحجمی
درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
مطالب اینترنتی
دوشنبه 30 بهمن 1396 :: نویسنده : نویسنده        


مجله سخت افزار: در حدود سه ماه است که طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه جدید اینترنت های غیرحجمی اجرایی شده است، اما همچنان با اجرای طرح جدید نه تنها رضایت 100 درصدی کاربران فراهم نشده است، بلکه عده ای معتقدند که سرویس های قبلی برای آنها به صرفه تر بود.

حالا نسترن محسنی، معاون سازمان تنظیم مقررات در خصوص نارضایتی کاربران از کیفیت سرویس اینترنت غیر حجمی گفته است: بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پس از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق تر در حال نظارت و مانیتورینگ ارائه سرویس از سوی اپراتورها است و ادعا از سوی کاربران نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

محسنی با اشاره به نادیده نگرفتن اعتراضات کاربران از سرویس های جدید گفت که هم اکنون سامانه رسیدگی به شکایات 195 و همچنین مکاتبه مستقیم برای آنها وجود دارد و کاربران می توانند از این راه ها نظرات خود را منعکس کرده و یا شکایات خود را اعلام کنند. وی در خصوص میزان شکایت از کندی سرعت و کیفیت اینترنت گفت:

یقینا شکایت و نقطه نظرات در این مورد زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است که بخشی از آن نیز به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد. اما احساس کاربر به وجود مشکل در کیفیت سرویس دریافتی باید به صورت فنی بررسی شود و صرفا به یک ادعا نمی توان بسنده کرد.

محسنی در ادامه توضیح داد که مدنظر رگولاتور ارتقای کیفیت است و اینگونه نیست که اپراتورهای با دور زدن مقررات کیفیت را پایین بیاورند، بخش نظارت رگولاتوری مشکلات را بررسی وپیگیری می کند. او اعلام کرد که نظارت هم از دور و با مانیتورینگ سیستم های اپراتورها صورت میگیرد و هم به صورت بدون اطلاع اپراتور به صورت رندوم چک. او گفت:

در صورتی که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته باشد حتما به اپراتور تذکر داده شده و باید رفع تخلف شود. در این زمینه به زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از سوی رگولاتوری، اعلام می شود.

در همین راستا، مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات تنظیم مقررات نیز گفت:

پهنای باند سرویس در ۹۵ درصد زمان دریافت سرویس می‌بایست با پهنای باند خریداری شده از سوی مشترک منطبق باشد و با توجه به اینکه مسیرهای اتصال مشترکین به مراکز مخابراتی کیفیت متفاوتی دارند و امکان ارایه سرعتهای متفاوت به این کیفیت وابسته است، شرکتهای ارایه‌کننده خدمات موظف هستند با بررسی دقیق، سرعت‌های واگذاری را امکان‌سنجی کرده و پس از آن برای واگذاری به مشترکان اقدام کنند.

حقی در خصوص تعرفه نیم بها برای استفاده از ترافیک سایت های داخلی نیز به تولیدکنندگان محتوای داخلی که در داخل کشور میزبانی می شوند توصیه کرد که با مراجعه به پورتال سازمان فناوزی اطلاعات به آدرس (لینک) و یا از طریق این لینک دامنه و IP آدرس خود را ثبت کنند.



لینک منبع

مطلب رسیدگی به شکایات کاربران اینترنت غیرحجمی در سایت مفیدستان.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر